אתגרי המדריך בטיולי משפחות

לא קל להיות מדריך טיולי משפחות. דרושה סבלנות, דרושה כריזמה בכמויות, דרוש ידע וניסיון, ויותר מכל דרושה אהבה לדבר.

מדריכי טיולים נתקלים בלא מעט אתגרים במהלך עבודתם, לצד כמובן הנאה גדולה וכיף בלתי נגמר. כשאנחנו מתכננים טיולי משפחות אנחנו נערכים אליהם מראש ומקפידים על הפרטים הקטנים ביותר שהופכים את הטיול לחוויה נהדרת לכל המשפחה. בשורות הבאות נחשוף אתכם לאתגרים שעומדים בפנינו ולדברים שיש לשים אליהם לב בארגון והדרכת טיולי משפחות.

תכנון טיול שמתאים לטווח גילאים רחב

בניגוד לטיולי גמלאים, או לטיולים למקומות עבודה, בטיולי משפחות משתתפים מטיילים צעירים ובוגרים יחד. תינוקות, פעוטות, ילדים בגילאי בית הספר היסודי, בני נוער וכמובן ההורים שלהם. לכל אחד מהמשתתפים מתאימים תכנים אחרים ומסלולים אחרים והאתגר הגדול הוא לתכנן טיול שיקלע למכנה המשותף של כולם. אז איך עושים את זה? אנחנו מאמינים שתכנון מקדים ושקול יכול לעמוד במשימה הזו בהצלחה. כל העניין הוא לדאוג שתהיה חוויה מיוחדת הכוללת חיבור לטבע ולנופי ארצנו תוך התאמת הטיול לאופי של משתתפי הקבוצה. למרות שזה נשמע מורכב, זה בהחלט אפשרי ועם ניסיון בתחום אפשר להדריך טיולי משפחות באופן שיצור חוויה נהדרת לכולם.

תחרות קשה מול המסכים

בימים בהם לכל ילד קטן יש מכשיר סלולרי משלו, מדריך טיולים צריך לעמוד בתחרות קשה מאוד מולם. לצערנו עצם היציאה לטיול לא תמיד מנצחת בתחרות באופן אוטומטי ומשתתפים רבים יוצאים לטיול מבלי להתנתק מהמסכים. אז מה עושים? גם במקרה הזה ניתן להתמודד בהצלחה עם האתגר, כל עוד מקפידים על הדרכות מסקרנות ומחדשות ועל ביקור במקומות מהנים ומעניינים. אז כן, זה דורש מאמץ, מחקר, ועבודה מוקדמת רבה, אך אם מצליחים בכך העונג הוא גדול והטיול הופך להיות אלטרנטיבה ראויה ביותר למסכים.

בחירת מסלולי הליכה מתאימים

כשיש משתתפים בקשת גילאים רחבה כמו שיש בטיולי משפחות, הבחירה של המסלולים הופכת למאתגרת יותר. מדריכי טיולים למשפחות נאלצים להכריע בין מסלול הליכה מאתגר (אולי אפילו כזה שכולל ירידה בחבלים או טיפוס תלול), לבין מסלול בדרגת קושי קלה. הם צריכים לבחור בין ביקור במעין או בנחל לרחצה, לבין ביקור באתר היסטורי עם סיפור מרתק ומסקרן. אז זה בהחלט לא קל אבל כל עוד מקפידים על תכנון מוקדם ומאוזן אפשר ליצור חוויה נהדרת לכל המשפחה. צריך לתכנן מסלול שבו כל אחד יכול למצוא את עצמו ולהרגיש בנוח ובכיף. בנוסף לכך, יש לדאוג להדרכות מעניינות בכל מסלולי הטיול כך שגם מי שהמסלול לכאורה אינו מיועד עבורו, יוכל למצוא בו עניין והנאה. טיולים בהתאמה אישית הם המפתח ליצירת חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת ובדיוק כך אנו פועלים ב"אלון בתבור".