אתרי טיולים מומלצים למשפחות

אם הגעתם לכאן אנחנו מניחים שגם אתם הבנתם שטיולי משפחות הם האופציה הטובה ביותר לבילוי שבת, חג או רצף של ימי חופש.

במקום להעביר עוד יום בבית מול המסכים, בוויכוחים ועימותים בלתי נגמרים עם הילדים, כדאי הרבה יותר לצאת לטבע. חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת צפויה לא רק לילדים אלא בהחלט גם לכם. הרי באיזו עוד הזדמנות תוכלו לפגוש בפרחים, ציפורים, נחלים, הרים ובנוף עוצר נשימה? כנראה שבבית לא תוכלו ולכן טיולים הם ההזדמנות הטובה ביותר לעשות זאת. אז אחרי שגם אתם השתכנעתם בכך כל מה שצריך הוא לבחור מסלול שמתאים לטיול משפחות. סוד ההצלחה של טיול מושלם הוא התאמת המסלול לאופי המשתתפים, ואם מדובר בטיול משפחות יש לבחור באתר טיול שמתאים לכך. הנה כמה טיפים לבחירת המסלול הטוב ביותר עבורכם.

בחרו אתרי טיול עם אטרקציות לכל המשפחה

רגע לפני שנתחיל, אנחנו חייבים להבהיר משהו: כשאנחנו אומרים "אטרקציה" אנחנו לא מתכוונים להצגת ילדים, מופע שירים או ג'ימבורי. אנחנו מתכוונים לאטרקציות של הבע שהן לא פחות אטרקטיביות מהאטרקציות "הרגילות". זה יכול להיות מעיין צונן עם מפלים טבעיים, מסלול עם פריחה נדירה ומשגעת, תצפית מרהיבה עם סיפור היסטורי מרתק או כל דבר אחר שיכול להיות מעניין עבור הילדים. לא חסרים אתרי טיול שכאלה (בכל אזורי הארץ), אלא שלפני שיוצאים כדאי לבחור אותם כדי להימנע מבזבוז זמן מיותר וכדי שתוכלו להגיע ישירות ליעד.

בחרו מסלול בדרגת קושי שמתאימה לכל הילדים במשפחה

האם אתם מתכננים טיול עם תינוקות במנשא? או לחילופין בעגלה? האם אלו ילדים גדולים יחסים שאוהבים ויכולים לצעוד במשך זמן רב? או שמדובר בילדים שזקוקים למרחבים פתוחים שיוכלו להשתולל ולשחק בהם ופחות לצעוד לאורך קילומטרים ארוכים? ענו לעצמכם על כל השאלות האלו, וכך תוכלו לבחור באופן מוצלח מסלול לטיול המשפחות שלכם. נסו להימנע מבחירת מסלול בדרגת קושי שאינה מתאימה לכל המשתתפים והקפידו להתאים אותו למכנה משותף רחב ככל הניתן. זכרו שכשהילדים נהנים גם אתם נהנים וגם אם נדמה לכם שזהו מסלול "קל מידי" או משעמם, זה לא בהכרח מה שהילדים יחשבו עליו וזה מה שיקבע בסופו של דבר את הצלחת הטיול.

וודאו שהמסלול מונגש לילדים ושההגעה אליו מתאימה לכם

ארץ ישראל מלאה במסלולי טיול שמתאימים לכל המשפחה, מצפון ועד דרום. לפני שנוסעים לטיול משפחות חשוב לזכור גם את הדרך עד למסלול ובעיקר את הנסיעה הצפויה לכם. לא כל הילדים "זורמים" עם נסיעות ארוכות ולמרות שהמסלול שמצפה בסוף הדרך נחשב למיוחד, מדהים ומרהיב - זה לא תמיד יהיה שווה את הנסיעה הקשה. הקפידו לבחור אתר טיולים שמתאים לכם מבחינת ההגעה. אם אתם משפחה שלא אוהבת לנסוע הרבה, בחרו במסלול קרוב יחסית וזכרו שאפשר ליהנות בכל מקום. בנוסף לכך, כדאי לוודא שהמסלול מונגש לכל בני המשפחה, בין אם מדובר בתינוקות שיושבים בעגלה ובין אם מצטרפת הסבתא שהולכת באיטיות ובסיוע מקל הליכה. אלו הדברים הקטנים שחייבים לברר מראש והתכנון המוקפד הוא בדיוק מה שיהפוך את הטיול לחוויה מופלאה לכולם.