דגשים חשובים בבחירת מסלול לטיול גמלאים

עכשיו, כשיצאתם לפנסיה והילדים עזבו את הבית, יש לכם המון זמן פנוי. אז אתם בטח רשומים לחוג או שניים, נפגשים עם חברים, אולי עובדים קצת "בשביל הנפש", לומדים איזה קורס וכמובן גם מטיילים.

טיולי גימלאים הפכו לטרנד חם במיוחד בשנים האחרונות והאמת היא שזה לא מפתיע אותנו. האפשרות לטייל בימי אמצע השבוע עם בני גילכם במסלולים שמותאמים עבורכם יוצרים זמן איכות מושלם וחוויה נפלאה. אבל כדי שזה באמת יהיה כך צריך לתכנן בקפידה את מסלול הטיול ולדאוג שהוא יהיה מותאם לפנסיונרים. הנה כמה דגשים חשובים.

מסלול הליכה שמתאים מבחינה פיזית

הדגש החשוב ביותר בבחירת מסלול הטיול הוא לבחון את התאמתו לקבוצת המשתתפים. זה נכון לטיולי גמלאים אך בהחלט לא רק. הצלחה של טיול טמונה קודם כל בהתאמת המסלול לצרכים וליכולות של המשתתפים. אם מדובר בקבוצת בני הגיל השלישי שלא יכולים או לא רוצים ללכת הרבה, יש לבחור מסלול עם הליכה קלה ואפשרויות רבות לעצירה ומנוחה, מסלול שלא מצריך טיפוס לגובה, או ירידה תלולה. בחרו מסלול שמתאים ליכולות הפיזיות של המשתתפים ואם מדובר בפנסיונרים כדאי יהיה לבחור מסלול קל יחסית ומאתגר פחות.

מסלולי טיול מעוררי עניין וסקרנות

גמלאים שיוצאים לטייל רוצים בדרך כלל לחוות את הטבע, לחזות בנופים אבל גם להרחיב את הדעת ולשמוע סיפורים והיסטוריה. זה אומר שבחירת המסלול צריכה להיות מותאמת לציפיות האלו ולכלול הזדמנויות ללמוד ולהסתקרן. חפשו מסלולים שיש להם ערך היסטורי כלשהו, מקומות שהתרחשו בהם מקרים מסקרנים, ואתרים שאפשר ללמוד בהם דברים חדשים.

בחירת מדריך טיולים עם ניסיון בהדרכת טיולי גימאלים

כמובן שתוכלו לטייל לבד וללא מדריך, אך תוספת של מדריך טיולים לטיולי גמלאים עושה את ההבדל בין טיול "נחמד" לטיול חוויתי באופן יוצא דופן. מדריך יפגיש אתכם עם תכנים שלא הכרתם, עם אתרים שלא ביקרתם בהם, ויאפשר לכם ליהנות מזמן איכות לגוף ולנפש. חשוב לבחור מדריך מומחה בהדרכת טיולי גמלאים, אחד שיש לו חיבור עם האוכלוסייה הזו ואחד שיודע לבחור את המסלולים המדויקים. טיולי פנסיונרים הם המומחיות והאהבה הגדולה שלנו ב"אלון בתבור" ונשמח לקחת גם אתכם אל הרפתקה נפלאה בכל גיל.