טיולי יום בשביל ישראל

מדריכי "אלון בתבור" כאן כדי לעזור לכם לתכנון טיול מהנה שמתאים בדרגת הקושי אליכם וכן בשאר המרכיבים שלו.

שביל ישראל הלא הוא ה"טרק של המדינה" כבר מזמן הפך למסלול חובה לכל ישראלי. אלא שלא לכולם יש שלושה חודשים (או יותר) לפנות בשביל לעבור את כולו והאמת היא שממש לא חייבים. טיולי יום בשביל ישראל הם פתרון מעולה עבור מי שרוצה לטעום מהחוויה מבלי להתחייב למסלול הארוך והמלא. זה יכול להיות טיול יום, טיול בן כמה ימים, טיול חד פעמי או סדרה של מספר טיולי יום בשביל ישראל. הבחירה בידכם!

איך בוחרים איזה חלק בשביל ישראל כדאי לעשות?

המסלול המלא של שביל ישראל הינו מצפון ועד דרום (או להפך) והוא בנוי מקטעים מקטעים. מי שבוחר לעשות את המסלול המלא צריך להחליט אם להתחיל אותו מצפון לדרום או מדרום לצפון כאשר הרוב בוחרים להתחיל בצפון ולהעלות לאט לאט את רמת הקושי עד לחלק הדרומי שנחשב מאתגר יותר. אם אתם בוחרים לצאת לטיול יום בשביל ישראל כמובן שאין חשיבות לסדר ותוכלו לבחור בכל חלק שתרצו. אז איך בוחרים? קודם כל צריך לבחון את עונת השנה ואת מזג האוויר ולבחור מסלול שמותאם אליהם. שנית, יש לבחור מסלול בדרגת קושי מתאימה לכם ולמשתתפי הטיול. היופי בשביל ישראל הוא שהוא מתאים כמעט לכל רמת קושי כך שהאפשרויות הן באמת רבות. אל "תקפצו מעל הפופיק" ובחרו מסלול שמתאים לכם ושלא יהיה קשה מידי. זוהי הדרך הטובה ביותר ליהנות מהטיול. בנוסף לאלו, בדקו עם עצמכם מה תרצו לראות בדרך: האם מעיין, נחלים, הרים, תצפית מרשימה עם ערך היסטורי, פריחה עונתית משגעת או מקום שמעולם לא הייתם בו בעבר. בהתאם לציפיות האלו בחרו את המסלול ודאגו שהוא יכיל את כל מה שחשוב לכם לפגוש בדרך.

כך תתכננו טיול יום מוצלח בשביל ישראל

ארגון טיול הוא מרכיב חשוב ומרכזי בהצלחת הטיול ואפילו שמדובר על "שביל ישראל" (שהוא לכאורה מסלול מאורגן), יש צורך בתכנון מקדים ומדוקדק. הקפידו לבחון את מפות השביל ולבחור בדיוק את המסלול שתטיילו בו ביום הנבחר. בדקו מהי נקודת ההתחלה הנוחה לכם, איפה תשאירו את האוטו (או תגיעו בתחבורה ציבורית) ואיפה בדיוק תסיימו אותו. בחנו מהו זמן ההליכה המשוער ומה צפוי לכם בדרך. דאגו לוודא שהמסלול שבחרתם מתאים לדרגת הקושי שלכם ולמזג האוויר ביום הספציפי שבו תטיילו. חשוב להצטייד בציוד המתאים ובכמויות מספיקות של מים ומזון לקטע השביל הנבחר. ככל שתסגרו יותר פרטים מראש ותהיו מוכנים לקראת מה אתם הולכים, כך תוכלו להיות רגועים שמצפה לכם יום טיול מוצלח ומהנה.

האם צריך מדריך טיולים לשביל ישראל או שאפשר להסתדר לבד?

כמו בכל מסלול אחר בארץ, גם בשביל ישראל אין חוק לפיו אתם חייבים לטייל עם מדריך טיולים. זה אומר שעם הכנה וארגון טובים אין כל ספק שתוכלו לטייל לבד ואפילו ליהנות מזה. עם זאת, אנחנו מאמינים שמדריך טיולים לא קיים רק כדי להראות לכם את הדרך נכונה, אלא כדי לתת ערך מוסף לטיול. מדריך טיולים יכול לחלוק איתכם ידע רב מעניין ומסקרן ויאפשר לכם להרחיב את הדעת והאופקים. לשתף אתכם בסיפורים ייחודיים למקום, בהסברים מעניינים ובעיקר לחדש לכם. כשמדובר על טיול יום בשביל ישראל מדריך טיולים הוא חשוב אף יותר שכן הזמן הקצר מחייב אתכם לדייק את החוויה כדי להפוך אותה למיוחדת.