טיולי סתיו מומלצים

צוות המדריכים של "אלון בתבור" עם כמה טיולי סתיו מומלצים שממש לא כדאי לכם לפספס. צאו לדרך! הסתיו קצר...

כמה חיכיתם לסתיו. כמה חיכיתם שלא יהיה חם מידי אבל עדיין גם לא קר מידי, שיהיה יום אחד גשום וקר ויום אחד חמים ונעים. כמה חיכיתם ללבוש גם בגדים קצרים אבל גם ארוכים, וכמה חיכיתם שהטבע יתמלא בצבעים המרהיבים שרק הסתיו יודע לספק. ועכשיו, כשזה סוף סוף הגיע, תישארו בבית? מה פתאום! צאו לטייל. הסתיו הוא העונה המושלמת ביותר לטיולים ואם תבחרו בקפידה את המסלול ואת המשתתפים, צפויה לכם חוויה מיוחדת במינה.

רעיונות לטיולי סתיו

נכון שהסתיו בישראל אינו מתאפיים בגווני שלכת כמו אלו שבאירופה, אבל לא באנו להתלונן אלא להפך. באנו להראות שגם בישראל אפשר לחזות במראות מרהיבים בעונה הקצרה והאהובה הזו. אם חילופי צבעים זה מה שעושה לכם את זה, נמליץ לכם לבקר באזור ירושלים שם תמצאו שפע של כרמים מלאי גפנים שבדיוק מחליפים את הצבעים שלהם. המראה נפלא, מזג האוויר מושלם ומובטחת לכם אווירת סתיו במיטבה. בנוסף לכך תוכלו לארגן טיול מדברי שכן מזג האוויר סוף סוף מאפשר לטייל בהנאה במדבר, גם בשעות היום. שם יחכו לכם בעלי חיים חביבים וכמובן עוצמות שלא ניתן לתאר במילים. כמובן שלא נדלג על הצפון ונציע לכם לבקר גם שם בכל עונות השנה ובעיקר בסתיו. זהו של ביניים יפהפה רגע אחרי הקיץ הלוהט ורגע לפני שהכל נצבע בירוק.

טיולי פריחה בסתיו

אחד הדברים המיוחדים בסתיו הוא הצמחים והפרחים שמחכים לרגע המושלם כדי לצאת החוצה במלוא תפארתם. כפי שאתם מבינים, אסור לכם לפספס את זה ואתם פשוט חייבים לתכנן טיול פריחה בסתיו. איפה? באזור הר מירון ורמת הגולן תוכלו לחזות בפריחת החלמוניות המרהיבה. אלו פרחים מופלאים שנפתחים בבוקר ונסגרים בערב ואם תהיו ברי מזל תוכלו להתרשם מהם פנים מול פנים. אי אפשר לדבר על פריחה סתווית בלי להזכיר את הסתוונית שהיא אחד מהסממנים הבולטים של הסתיו בארץ. איפה תמצאו אותה? בצפון הארץ באזור נחל כזיב ומצפה הילה. כמובן שגם טיול חצבים הוא אופציה נהדרת וחשוב לתכנן את הטיול במקביל לזמן הקצר שהם פורחים במלוא הדרם. חשוב לדעת שזמני הפריחה והכמות יכולים להשתנות ויכול להיווצר מצב בו תצאו לטייל ולא תיתקלו בפריחה. אבל לפני שאתם מצטערים תזכרו שצפויים לכם מחזות לא פחות יפים וכמובן אווירה נהדרת וחוויה מצוינת.

טיפים לתכנון טיול סתיו מוצלח

למרות שמדובר בעונה עם מזג אוויר מצטיין, הוא גם עלול להפתיע אותנו וחשוב להתכונן לכל תרחיש. ייתכן מצב ובו תתכננו טיול מ-א' ועד ת' והנה יבוא גשם שוטף ויכריח אתכם לשנות את כל המסלול. אז טיפ חשוב שיש לנו הוא : גלו גמישות. היו נכונים להפתעות מזג אוויר ותכינו תכנית ב' למקרה שלא תוכלו לממש את התכנית המקורית. דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב בטיולי סתיו הוא שעות האור. בעוד בטיולי קיץ ניתן לטייל עד שעה מאוחרת, בסתיו כבר בדר"כ מזיזים את השעון ושעות האור מסתיימות מוקדם. הקפידו להתחיל את המסלול מוקדם ולסיים אותו לפני שהחושך יורד. כמו כן חפשו מסלולי טיול מתאימים לסתיו שבהם ניתן לראות צמחים ייחודים לעונה, בעלי חיים שמגיחים בסתיו, או דברים אחרים שמתרחשים רק בזמן הקצר הזה.