מיתוסים בתחום ארגון הטיולים

תקראו ותגלו שלארגן טיול זה לא בדיוק מה שחשבתם

אנחנו ב"אלון בתבור" אוהבים לטייל ועוד יותר אוהבים לצאת עם אחרים לטייל. אנחנו נהנים לארגן את כל הפרטים ושמחים לדאוג שגם לאחרים תהיה חוויה יוצאת דופן. תחביב נוסף שיש לנו הוא הפרכה (או אישור) של מיתוסים בתחום ארגון הטיולים, ולא חסרים כאלה. אז בדיוק למטרה זו התכנסנו היום כדי שתוכלו לדעת אחת ולתמיד האם כל הדברים שכולם חושבים הם מיתוסים או אמת לאמיתה. מוכנים? בואו נתחיל!

כל אחד יכול לארגן טיול

נכון! יש כאלה שחושבים שרק חברה לארגון טיולים יכולה לתכנן טיול מוצלח, אבל האמת היא שכל אחד יכול. אין ספק שדרושה השקעה, הרבה זמן פנוי, צריך תכנון מדויק ומוקפד, אבל אם יש לכם את כל אלו אין לנו ספק שתוכלו לארגן טיול מושלם לכם ולכל מי שיצטרף אליכם. אז למה בכל זאת אנשים פונים לחברות להפקת טיולים? משום שכך הם יכולים לחסוך זמן רב ולהתפנות לדברים אחרים. יש אנשים שאוהבים לעשות את הכל בעצמם ויש אנשים שמעדיפים לשלם לאחרים שידאגו עבורם לכל הפרטים הקטנים שיעשו את החוויה מושלמת. הבחירה בידכם.

לארגן כובע ומים זה מספיק. את השאר יעשה הטבע

לא נכון! למרות שרבים מאמינים שלארגן טיול זו משימה של מה בכך, זה לא בדיוק כך. לא מספיק לקחת כובע ומים ולסמוך על הטבע שידאג להכל ובהחלט צריך להתארגן כראוי. יש לבחור מסלול נכון, לדאוג שהוא יתאים לכל המשתתפים, לקחת את הציוד הנכון, לתכנן עצירות בנקודות מעניינות, להכין הדרכות מסקרנות שיפתחו את המחשבה, לקבוע איפה לאכול, לדאוג ששעת היציאה והחזרה יתאימו לשעות האור ובאופן כללי לדאוג שהכל יהיה מושלם. אז לא, זו לא משימה כל-כך פשוטה והיא דורשת תכנון מוקפד וחשיבה על הפרטים הקטנים ביותר. אם חשבתם שמספיק להיכנס לאוטו ולהגיע למסלול, אז כדאי שתחשבו בשנית.

אי אפשר לארגן טיול שמתאים גם לילדים וגם למבוגרים

לא נכון! מי שחושב שאי אפשר למצוא מכנה משותף שמתאים גם לקטנים וגם לגדולים, כנראה לא יצא לטיולי משפחות מוצלחים בחייו. טיול משפחות שמאורגן בקפידה מצליח לעניין ולסקרן גם ילדים וגם מבוגרים. איך זה אפשרי? מדריך לטיולי משפחות, כזה שיש לו ניסיון וידע בתחום, ידע לבחור מסלול שיתאים לכולם. טיולי משפחות לא נועדו רק כדי "לרצות" את הילדים ולהעביר את הזמן. עם תכנון נכון הם יכולים להיות חוויה נהדרת ומעשירה לכל המשפחה, מגדול ועד קטן.

במקרה של מזג אוויר קיצוני צריך לבטל את הטיול

לא נכון! אין ספק שאי אפשר לטייל בגשם שוטף או בשרב כבד, אבל זו ממש לא סיבה לבטל את הטיול לגמרי. כל מה שצריך הוא לגלות גמישות ולשנות את מסלול הטיול. יש גשם בצפון? אפשר בקלות ובמהירות לעבור לטייל בדרום היבש. צפוי שרב כבד? שנו את המסלול אל נחלי הצפון המרעננים והמצננים. היופי במדינת ישראל הוא שלמרות שהיא קטנה במיוחד, אפשר לטייל בה לאורך כל השנה. אין סיבה לבטל את הטיול אפילו אם מזג האוויר מפתיע ומאיים.