מסלולי טיול שמתאימים למשפחות

בחירת מסלולי טיול שמתאימים למשפחות היא הסוד לטיול מוצלח וקסום. איך בוחרים? למה כדאי לשים לב? ומה חשוב שיהיה בהם? הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם.

בתור הורים אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחוו את חוויות הילדות הטובות ביותר. אנחנו רוצים שהם יהנו, ילמדו, ירחיבו את הדעת והאופקים ויצברו זכרונות שילוו אותם כל החיים. אנחנו חולמים שתהיה לכם ילדות מאושרת, שהם ירכשו ערכים חשובים וייהנו מזמן איכות משמעותי. בימים בהם המסכים לוקחים חלק כל-כך מרכזי בחיים שלנו, החלומות האלו עומדים מול תחרות קשה במיוחד. טיולי משפחות הם דרך מצוינת לממש את התכניות שלנו לגבי המשפחה שלנו ובדיוק בגלל זה אתם חייבים לדאוג לעשות אותם. באיזו תדירות? זה לגמרי תלוי בכם, בפניות שלכם וביכולת שלכם. אבל תבטיחו לעצמכם שגם אם אתם נורא עייפים או מותשים, גם אם יש לכם המון תכניות אחרות, וגם אם נדמה לכם שהילדים "מסתדרים" בלי טיולים - אל תוותרו עליהם. זו דרך נפלאה לזמן להם חוויות ילדות שילוו אותם תמיד.

דאגו שמסלול הטיול שבחרתם יתאים לכל בני המשפחה

לפני שבוחרים מסלול צריך לבחון את אופי המשתתפים בקבוצה וכמובן את הגילאים שלהם. אם מדובר במשפחה עם תינוק קטן, יש לבחור מסלול שיתאים גם עבורו. האם אתם מתכוונים לטייל עם מנשא או עם עגלה? שתי האופציות הן בסדר, אלא שחשוב להתאים את המסלול עבורן. זכרו שאין גיל צעיר מידי עבור טיולים וגם תינוק קטן במיוחד יכול להצטרף בהנאה לחוויה המשפחתית. בחרו מסלול טיולים שמתאים לכולם גם מבחינת אורכו וגם מבחינת רמת הקושי שלו.

תכננו מסלול עם אטרקציות

כשאנחנו אומרים "אטרקציות" אנחנו לא מתכוונים להצגה/סרט/הופעה או כל דבר אחר בסנון הזה. לשמחתנו הטבע העניק לנו שפע של אטרקציות (חינמיות!!!) וכל מה שעלינו לדאוג הוא שהן יהיו חלק מהמסלול שנבחר. זה יכול להיות נחל קריר שנעים לטבול בו, מעיין סודי ויפה, הר שמאתגר לטפס עליו, תצפית מרהיבה, פריחה משגעת ויוצאת דופן ודברים בסגנון הזה. לפני בחירת המסלול בדקו בדיוק מה מחכה לכם בו וחשבו איך להנגיש את זה לילדים כדי שהם יראו את הפלא שבדבר.

בחרו מסלולי טיול בהתאם לעונה שאתם מטיילים

דבר נוסף שיש לשים אליו לב הוא התאמת מסלול הטיול לעונה. אם אתם מתכננים טיול באביב, חפשו מסלולים שמציעים פריחה או דברים אטרקטיבים שיש לראות בעונה זו. אם אתם מטיילים בחורף, דאגו למסלול בטוח שלא יעמיד אתכם בסכנה. טיולי קיץ מומלץ לעשות במסלולים מוצלים עם מקורות מים בשפע. בנוסף לכך, זכרו כי טיול הוא הזדמנות מצוינת להנחיל ערכים של חברות, משפחתיות, אהבת הטבע ובעלי החיים והם גם הזדמנות מצוינת ללמוד. צאו לטייל ברוגע ובשלווה, תיהנו מהילדים, התנתקו מהמסכים ופרגנו לעצמכם זמן איכות מושלם בטבע.