שביל ישראל - איך מתחילים? איך מתקדמים?

אנשים נוסעים לקצה העולם בשביל טראקים ארוכים ומשמעותיים, ואנחנו לגמרי בעד! אלא שלצד מסעות במדינות רחוקות, כדאי להכיר את הטראק הייחודי שנמצא ממש מתחת לאף שלנו: שביל ישראל!

מדובר במסלול ייחודי שניתן לטייל בו בכל ימות השנה ועם תכנון נכון ומדויק הוא יכול להיות חוויה מיוחדת ויוצאת דופן, לא פחות מזו שתחכה לכם בדרום אמריקה, במזרח, או בכל יעד אחר בעולם. הליכה בשביל ישראל היא הזדמנות מעולה להכיר מקומות חדשים, לפגוש חברים מרחבי הארץ שלא פגשתם זמן רב, לפגוש מטיילים נוספים, להתנתק אבל גם להתחבר ובעיקר להכיר את הארץ היקרה שלנו טוב הרבה יותר. והרי תמיד אומרים שהדרך להכיר מקום מסוים היא דרך הרגליים. אז איך מתחילים? מה צריך לדעת? איך מתכננים את המסע בצורה הטובה ביותר? צוות המדריכים של "אלון בתבור" חולק מידע חשוב.

תכנון מדויק עם גמישות הוא הסוד לחוויה טובה

תכנון נכון של מסלול שביל ישראל מתחיל בהתייחסות לעונה שבה אתם עתידים לטייל. זה נכון שאפשר לטייל בו בכל ימות השנה, אך חשוב לערוך התאמות לפי מזג האוויר הצפוי. ניתן ללכת בשביל באופן רציף מצפון ועד דרום, כאשר העונה המומלצת להתחיל בכך היא בתקופת הסתיו. רמת הקושי הגבוהה יותר נמצאת בחלקו של הדרומי ולכן רבים מעדיפים להתחיל מהצפון ולהתחזק מספיק עד שיגיעו לחלקים המאתגרים יותר. כמובן שקצב ההליכה נתון לשיקולכם וליכולתכם, אך רוב המטיילים מתכננים מרחק של כ-20 ק"מ בממוצע מידי יום. זהו מרחק סביר למי שמתכנן לצעוד את השביל ברציפות והולך עם כל הציוד עליו. למרות שהתכנון הוא חשוב והכרחי, גם הגמישות היא חשובה ועליכם להיות מוכנים גם לתרחישים בלתי צפויים שיאלצו אתכם לשנות את המסלול שתכננתם באדיקות. קבלו באהבה את ההפתעות כי רק כך תוכלו ליהנות מחוויה טובה בכל חלקי המסלול.

רשימת ציוד לשביל ישראל - קחו "את כל הבית" אבל רק דברים הכרחיים

הטיפ שאמרנו עכשיו נשמע כמו דבר והיפוכו? אנחנו יודעים... מה שסך הכל ניסינו לומר הוא שאם אתם מתכננים לצעוד את השביל ברציפות, דרוש לכם ציוד רב שיהיה אתכם בכל רגע נתון. היו מוכנים לצעוד עם תיק גדול וכבד ותכננו את ההליכה בקצב שיהיה הגיוני עם משא כבד שכזה. ומה תשימו בתיק שלכם? תרופות, ביגוד חם, ציוד לשינה, נעלי החלפה, מוצרי היגיינה וכל מה שאתם משתמשים בו בשגרת היום יום שלכם ולא יכולים בלעדיו. אבל (ופה נכנס אבל גדול!), זכרו שאתם צועדים ברחבי ישראל כך שלא יקרה שום דבר אם תשכחו משהו או שמשהו יאזל לכם. את הכל אפשר לקנות בכל מקום כך שאם אתם מחפשים דרך לחסוך במקום ובמשקל, תוכלו לקחת רק דברים הכרחיים ולהצטייד בכל השאר לאורך המסע.

המרחק מרתיע אתכם? לא חייבים לצעוד את הכל!

אם תבחרו לצעוד את שביל ישראל ברציפות תצטרכו לפנות לכך פרק זמן של מספר חודשים. זה יכול לקרות בתקופה יחסית פנויה שלכם כמו למשל לפני הגיוס לצה"ל, אחרי השחרור, בין עבודות או סתם בפסק זמן שתחליטו שאתם עושים. אבל גם אם אין לכם את הזמן (או היכולת או הרצון), אין שום סיבה שתוותרו על החוויה של הליכה בשביל ישראל. כל היופי במסלול הזה הוא שניתן לבחור לצעוד בכל פעם במקטע אחר ולא "להתחייב" אל השביל כולו. זה יכול לקרות בשבת בבוקר עם חברים, זה יכול לקרות בצפון או בדרום, זה יכול להיות עם ליווי של מדריך טיולים או באופן עצמאי, וזה יכול להיות בטיול יום או בטיול של 3 ימים. בכל מצב מובטחת לכם חוויה מיוחדת של מפגש עם טבע יפהפה, בע"ח מסקרנים, יישובים ואתרים מעניינים וקשת שלמה של רגשות. אל תוותרו!