תכנון מסלול טיול בהזמנה

יש כאלה שאוהבים מסלול טיול עם מים ויש כאלה שלא. יש את מי שמחפש פריחה וטבע, ויש את מי שחושק במסלול גדוש באתרים היסטוריים עם סיפורים מרתקים.

יש אנשים שאוהבים ללכת וכמה שיותר, ויש את אלו שיעדיפו טיול קליל בלי יותר מידי הליכה. בקיצור, הבנתם אותנו. כל אחד אוהב משהו אחר וכדי שכולם ייהנו מהטיול שהם מתכננים המסלול צריך להיות מתוכנן בקפידה ומותאם אליהם באופן אישי. אנחנו ב"אלון בתבור" מאמינים שכולם יכולים ליהנות מטיולים בטבע, וגם אם נדמה לכם שאתם לא, כנראה עדיין לא טיילתם במסלול שנבנה במדויק עבורכם. נשמח לעזור לכם למצוא את המסלול הזה, ולצוות לכם מדריך טיולים שייקח אתכם לחוויה ייחודית ויוצאת דופן. ואם בכל זאת תרצו לעשות את זה לבד הנה כמה טיפים לתכנון מסלול טיול שמתאים בדיוק אליכם.

בחרו במסלול שמתאים לכמה שיותר ממשתתפי הטיול

נתחיל בזה שנאמר שברוב המקרים לא תצליחו לרצות את כולם, במיוחד אם מדובר בקבוצת משתתפים גדולה במיוחד. אז מה עושים? מנסים לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר. חשוב לבחור במסלול שמתאים לדרגת קושי שכולם יוכלו לעמוד בה ומשם לקחת החלטות בהתאם לרוב. הרוב מעדיף מסלול טיול עם מים? תכננו כזה. הרוב מעדיף ללכת כמה שיותר מעט? בחרו מסלול קליל ללא הליכה מרובה. וכן הלאה.

התאימו את מסלול הטיול לעונת השנה

היופי והיתרון הגדול הם שבישראל אפשר לטייל לאורך כל השנה, רק שצריך להתאים את האזור לעונה כדי למקסם את ההנאה. כך למשל באזור פברואר מומלץ מאוד לטייל באזור הדרום ולצפות במחזה מרהיב של מרבדי הכלניות שיש בכל פינה. בט"ו בשבט מומלץ לסייר באזור ירושלים ולראות שקדיות יפות ומרגשות. באזור הצפון ניתן לטייל בכל ימות השנה אך כמובן שיש לבחון את מזג האוויר הצפוי ולהתאים את המסלול אליו.

דאגו שהמסלול יכלול גם טבע, גם היסטוריה וגם תרבות

אנחנו מאמינים שטיולים הם זמן נפלא לצאת ולנשום קצת טבע, אבל לא רק. טיולים הם הזדמנות מצוינת לחיזוק ערכים, למידת היסטוריה והנחלת תרבות ויש לכך חשיבות במיוחד אם מדובר בטיול משפחות שכולל משתתפים ילדים. דאגו שהמסלול שאתם בוחרים יכלול את כל אלו וכך תוכלו להעניק לטיול ערך מוסף ומשמעותי ביותר.

עדכנו את המשתתפים בכל מה שצפוי להם בדרך

טיפ נוסף שיעזור לכם לתכנן טיול מוצלח הוא להסיר את הערפל ולשתף את המשתתפים בכמה שיותר מידע על המסלול. ספרו להם בדיוק מה צפוי להם, איפה הם הולכים לעבוד, מהי דרגת הקושי ומה יפגשו בדרך. כך יוכלו להתכונן בצורה הטובה ביותר ולהביא עימם את הציוד הדרוש (נעלי הליכה למים, נשנושים להליכה ממושכת וכו'). כמובן שיש דברים שכדאי לשמור בסוד (את הסיפורים המעניינים והאנקדוטות הייחודיות למקום למשל), כדי שתהיה לכם חוויה מיוחדת ומפתיעה במהלך הדרך.